tisdag 13 maj 2014

Stickväder - garnasinnet kvar

Det har faktiskt blivit lite stickat senaste tiden. Ett gammalt projekt (sittdynor) har återupptagits. Mest av nöd faktiskt, för jag vill ju vara med växthuset helat iden, men det har ju öst ner konstant i flera veckor och då är det inte lätt att sätta glas kan jag berätta.
Dynorna är precis så där avkopplande som ett handarbetsprojekt skall vara. Inget tänkande, bara 1-2-3-4-5-6,  1-2-3-4-5-6 tills själ och kropp är i komplett harmoni. Man kan förstås också sticka dem 1-2-3-4-5-6-7,  1-2-3-4-5-6-7 om man vill ha lite variation eller varför inte bara 1-2-3-4-5,  1-2-3-4-5? Tills vädret artar sig får det bli så här. Just nu ser det ut så här i Skåne. Inte så kul, förutom den blommande rapsen då.
 Regnet har fått mig att inse att jag åtminstone har garnasinnet kvar.

3 kommentarer:

  1. Jag stickade rektangulära sittunderlag och det var nästan för enkelt, snudd på tråkigt. Nästa omgång får bli runda, de är ju jättefina!

    SvaraRadera
  2. Tänkte att det skulle bli lite färg i växthuset och JA det är roligare med runt. Jag provade också på fyrkantiga med det var senilvarning på dem.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...