måndag 12 mars 2012

Vårtecken 12/3 2012

Under den gångna veckan har jag samlat vårtecken från mina lunchpromenader. Bilderna är främst från Lunds Botaniska trädgård, men också från andra ställen i min omnejd. Så vad sägs - visst är det VÅR hos oss. Visserligen fick vi snö mitt i veckan, men nu är det full vår igen. Igår hade vi sol, vindstilla och upp emot tio grader mitt på dagen. Livet leker när det är VÅR i luften!

Här några vårliga intryck från västra Skåne just nu.
Krokusarna blommar i mängder.
De första soldyrkarna samlas på varma ställen och vänder ansiktena mot solen.
 På stan står vårblommorna ute och påskrisen har kommit fram.
 Skott skjuter upp precis över allt. De är så underbart fräscha och perfekta nu när det inte finns någon som tuggar på dem.
 Gräsmattorna är fulla med vintergäck. Snart kommer vårstjärnor och scillor att ta över.
 Man vill bara sätta sig ner på en sten och suga i sig av detta underbara.

6 kommentarer:

  1. Men vad i all sin dar, så mycket vår! Underbara bilder och upplyftande, härligt. Solen har tittat fram här lite men vi har ju så kall vind. Men det får gå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mycket vackert som tittar upp ur jorden. Här har vi fortfarande snö på backen :)

    SvaraRadera
  3. Så fint det blommar hos er i Skåne. Och tänk att alla vaknar till liv när solen/våren kommer. Både människor och växter.

    SvaraRadera
  4. Ojoj, vad mycket fina vårtecken i Skåne! Det märks att det går fort nere hos er!

    /Caroline

    SvaraRadera
  5. Oj så det blommar där nere hos er!! :) Härligt! Kul också att det gror för fullt hos dig. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder. Det är nåt visst när våren kommer till stan.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...