måndag 5 mars 2012

Vårtecken 5/3 2012


Idag har vi ett underbart solsken över Skåne. Temperaturen är strax över nollan, men vad gör det när blommorna börjar titta upp både här och där.
I helgen hade jag en lång växthussittning. Några av de fröer jag sådde i december har spirat (krasse och någon japansk kålsort) och det känns ju bara så coolt. Tänk om jag kan börja skörda i april. Tjoho!

Dagens bilder är från en frisk och vårlig promenad. Nästa gång blir det nog en rapport från den egna trädgården. Igår kunde jag se att min första krokus hade slagit ut och både snödroppar och vintergäck är i full blomning. Visserligen går det att komma i jorden, men det är nog för vått för att vara någon god idé.
Dagens inlägg ingår i Vårteckensutmaningen 2012. Häng på!

5 kommentarer:

  1. Dina krokus blommar redan, det gör inte mina. Visst är det roligt när det man sått gror.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder, så härligt att det faktiskt är vår snart.
    kul att du vill vara med!!

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen härligt med vår, skörda i april? Härligt! Hälsningar Vivi soltorp

    SvaraRadera
  4. Syns att vi bor en bit från varandra, hos oss är trädgården full med snö ännu. Men rabatterna vid husknuten har töat fram så jag hoppas det kikar upp små växter där snart =). Vad mysigt att ha massor av knoppar i trädgården och ditt "drontbo" kommer att bli hur fint som helst.
    Kram Annica

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...