fredag 6 maj 2011

Utgrävning för grund

Ett växthus skall stå på något. En grund är ett alternativ. Med tanke på en god väns expertis (i betong och armeringsteknik) lät jag mig locka att gjuta en grund. Varför inte, tänkte jag. Nu när jag har grävt ut hålet vet min rygg EN orsak .... men nu är det gjort. Kontorskroppen mår nog också bra av att få röra sig lite mer än vanligt. Har jag tur kanske jag kommer i form samtidigt som växthuset TAR form.

Här har jag grävt bort 14 löpmeter jord i en ränna som är ca. 50x40 cm i snitt: Det innebär runt räknat 3 kubikmeter jord av stadig, Skånsk typ. Jag är glad att det inte har regnat på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...