måndag 30 maj 2011

Begriper inte instruktionerna

På kvällarna läser jag ritningar. Jag måste ju vara lite på framkant så att jag inte gör något som jag får ångra sedan.

Så här gör man, i grova drag.
Alla fattar precis?

Alla utom jag då....

Jag har gått i baklås. Min hjärna vill inte ta in alla instruktioner. Den vägrar. Det där sju miljoner pinnar som skall skruvas ihop med tolv mijarder skruvar och sedan vinklas och lodas och rätas. Varje pinne har sitt unika namn och en unik profil. Behöver jag fortsätta?

Och på köpet står det i beskrivningen: "Viktigt! Var mycket noga med att växthuset är helt rektangulärt och dessutom i våg!" Visst - om jag bara begrep vad som är ut och in på eländet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...