tisdag 31 maj 2011

Bakläxa


 Jaha då var det dags för en liten utmaning, som vi skall kalla det när vi ser positivt på saker och ting.
Jag mätte in mitt (inte) färdiga betongfundament idag och jodå, det var snett som tusan. Inte snett som i rombande utan son "inte i våg". Lägsta hörnet var 10 cm lägre än det högsta. Maken fick ringa väninnan för att ta reda på vad jag nu skall göra. Svaret var – bygg mera form och gjut på mera. Mera betong måste inhandlas. Min kalkyl säger att 40 liter ny betong behövs.

Att göra: 
  • inhandla betong
  • våta upp befintlig betong ordentligt (vattna några timmar)
  • bygga ram
  • gjuta på mera betong

Det är bara att hugga tag. 
Låt det bli bra denna gången!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...