onsdag 16 augusti 2017

Bäst just nu

Det finns mycket som är bra nu, men en sak är faktiskt BÄST och det är växthuset. Det har ju varit en del dagar med skvätt (ibland megaskvätt) i Skåne den gångna sommaren och av denna anledning har det faktiskt varit ovanligt mysigt att krypa in i växthuset och pyssla. Jag har just börjat på ett önskeprojekt, 'Mössa och tumvantar med rutmönster, turkos', från Angoragarnet.
Att sitta under vindruvorna som häger och mognar sakta men säkert är en sådan där dröm som jag haft sedan jag skaffade mig min första jordplätt och NU är det verklighet. Jag älskar detta växthus. Problemet är att jag aldrig vill in igen. Jag sitter där tills jag inte kan se en maska och fryst mig helt blå och skakig, men jag älskar det.
Det går åt ansenliga mängder med te och filtar men det bidrar ju bara till stämningen.
Projektet jag satt igång är faktiskt lättare än jag trodde. Det ingår ju en hel del olika garnfärger och mönstret ser lite klurigt ut, men får man bara sitta i ro så löper det på förvånansvärt fort. Poddar hjälper till. Just nu är det Rättegångspodden, BBCs trädgårdspodd och P1 Dokumentar (Dk) som gäller för mig.


4 kommentarer:

  1. Det där såg verkligen härligt ut! Njut!

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att ta varje stund man kan.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Du kan tro det är. Mössan blev snabbt färdig med växthushjälp.

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...