måndag 12 januari 2015

UFO-dags: gehörskoftan

Det var ett tag och två dåliga samveten sedan gehörskoftan blev stickad på. Det blir ibland så när man inte riktigt gillar garnet och när stickningen blir för stor för att ta ta med sig.
garnet är slinkigt och halt och delar sig när man stickar med det. Det väger tyvärr inte upp att utseendet är okej. Nu har jag ändå bestämt att detta UFO (Un-Finished Object, om jag förstått saken rätt) skall bli en färdig kofta, och det snarast möjlig, för jag behöver stickorna till bättre saker. En kväll gav dryga fem centimeter på längden så jag har ett hopp om en snar avslutning.

Så här tänker  jag mig det färdiga resultatet. En A-formad historia med en tydlig kant i rutig stickning en en liten ståkrage.
 
Nu är jag framme vid den rutiga nederkanten. Den är ganska kul att sticka eftersom det bara är en färg. Den vita randen var bökig att sticka eftersom alla tre nystan rullade upp sig själva var gång jag skulle ta i dem, vilket var två gånger per varv. Sedan blir det krage och sist ärmar. 
dagsläget för gehörskoftan
Hej och hå! Kämpa på!

1 kommentar:

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...