fredag 16 januari 2015

En filosofisk salladsmix

Sitter här och tänker att det bästa i livet verkligen är gratis. Som vintersallad till exempel. Den liksom bara dök upp i landet i slutet av sommaren. Fröna hade legat där och väntat på att jag själv skulle gå i ide och så spirade de lagom till den trista vintern.
Nu har vi en matta av vintersallad och ett helt underbart vitamintillskott så där helt utan att göra något allt. Det bästa i livet ÄR gratis. Frisk luft, vackra soluppgångar, glada hundar, vintersallad och lite till.
vintersallad i januari i Skåne
Så där filosofisk blir man ibland när livet är lite mera liv än annars. Idag är en sådan dag. Vi har precis haft minnesstund för makens faster. Man blir lite hudlös av sådant och lite filosofisk. Själen hinner i kapp den rusande kroppen.
Trevlig helg där ute i etern!

1 kommentar:

  1. Härligt med vintergrönt! Jag fick syn på igår att jag har kraftig och fin persilja i trädgården, så den ska jag plocka av till middagen.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...