lördag 14 september 2013

September i växthuset

September i växthuset är lika med skördetider.
Vindruvorna fortsätter att ge dagliga klasar. Sonen är så kaxig över att ha egna druvor med sig till fruktstunden i skolan.
Chili - jag MÅSTE bara göra den där chilisåsen snart. De börjar bli ett dåligt samvete. Grrr!
Tomaterna ger fortfarande mer än till husbehov. Vi tackar och tar emot!
Krukväxterna har flyttat in från trädgården. De verkar vara nöjda med den lösningen, särskilt hibiskusen (främst) som jag försökte döda genom att sätta ut den i nattfrost. Det bet inte. Den blev finare än någonsin, så den får överleva ett år till.
Och ÄNTLIGEN verkar citronträdet ha hämtat sig. Det såg ju döende ut hela sommaren så jag trodde att det var slut på egna citroner. Jag testade med citronvatten och inget hände. Efter att ha konsulterat experter gav jag mig och planterade om det i citrusjord. Normalt sett anser jag att alla plantor kan stå i mer eller mindre samma jord, men i detta fall har jag fått ge med mig. Citrusjorden gjorde susen. Både blomknoppar och blad är på gång och jag har lärt mig något.


1 kommentar:

  1. Härligt växthus! Jag har flyttat in mina uteplantor i Blå Skåpet, och det gillar de. Kom just på att min kaffeplanta ser lite törstig ut för övrigt, när jag tänkte på dina citronplantor. Jag får nog gå och vattna... :D

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...