lördag 1 juni 2013

Ovanliga chilipantor och annat växande

Jag måste bara få tipsa om Tirups Örtagård
Den här plantskolan har alltid växter av yppersta kvalitet och dessutom har de ovanliga sorter. I veckan hade jag turen att hitta en hel hög med chilisorter som man sällan hittar i handeln. Det hängde ett gäng med hem: 'jalapeno', 'rocoto' och 'hot lemon'. Får se vad de duger till i växthuset! De fick sällskap en tre timjanplantor som får bli fotvärmare åt mina vindruvor.

Dessutom har Tirups ett café med väldigt god mat, servering både ute och inne samt en caféhund som gärna klappas på pälsen. Vem tackar nej? Tirups örtagård säljer dessutom allt från apelsinträd till rabarber. För barnen finns det en stor skogslekplats och sandlådor mitt inne i plantskolan. Det är en verklig oas.

(jag är tyvärr INTE sponsrad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...