torsdag 27 juni 2013

Drontbo i blomning

 För andra året njuter vi nu av Drontboets fantastiska blomning. Än så länge har bara ett fåtal av alla blommorna slagit ut, men redan nu slår den underbara doften emot en så snart man öppnar ytterdörren.
 Det växer två rosor på Drontboet. En klätterros, Rosa helenae 'Aksel Olsen' och en klätterros, Rosa wichuraiana 'New Dawn'. Aksel slår ut något tidigare än New Dawn.
 Aksel vänder alla sina små ansikten mot solen och humlorna surrar som berusade små jetplan från den ena till den andra. De har säkert svårt att välja dem allra godaste blomman. Det säger jag inte om.
Blixten däremot vänder helst ansiktet neråt i rabatten. Han vet att det är förbjudet område, men det är spännande ändå. Särskilt roligt är det när igelkotten är på besök. Då står Blixten med styv svans och blänger in i buskagen.
Tack för alla supertrevliga kommentarer om vårt Drontbo. Jag är verkligen glad åt dem och speciellt åt inbjudan att bygga Drontbo norrut is Sverige. Jag tar detta som en mycket seriös inbjudan. Även om detta års drontbosbyggande är fulltecknat, så skall jag nog kunna pressa in ett tillfälle ganska snart.
:-)

2 kommentarer:

  1. Så snart Drontplatsen är utstakad så... :)
    Ja, det är verkligen vackert. Smart att ha sorter som blommar vid olika tider!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...