onsdag 24 april 2013

Gul kiwi - utslagen men inte könsbestämd.


utveckling: 28/3 -> 11/4 -> 24/4
Jepp - nu har de slagit ut, de frösådda gula kiwina. De verkar må prima. Nu vill jag hitta länkar till hur man könsbestämmer sin kiwi innan den blommat. Visserligen kan jag säkert göra kromosompreparat på den, men jag skulle vilja ha något enklare och mindre invasivt. Jag vill ju helst ha kvar plantorna i livet även efter att de könats. De måste ju skilja sig åt på något vis de där könen, även hos kiwi. Det är ju inte säkert att jag får dem att blomma på flera år och det vore ju surt om jag stod där om tio år med 50 hanplantor och inte en enda hona.... jag måste hitta en genväg här och nu.

Finns det någon där ute som vet mera om gul kiwi, så hör gärna av er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...