torsdag 21 mars 2013

Fågelkö i blomsterstöd

 Det började som en ren lathet. Blomsterstödet fick stå upp mot häcken för att jag skulle rensa bort växtresterna. Sen blev jag inte klar den dagen, och inte den veckan och ... och sen upptäckte jag att det är världens populäraste köplats för småfåglarna som väntar på sin tur att få ta en godbit i någon av fågelmatarna.
 Först sitter alla på kö i blomsterstödet.
Sedan flyger en i sänder i väg till plommonträdet... och ....
... till sist tar den som är på kö sig en godbit för att sedan återvända till kön i blomsterstödet.
 Jag kan sitta och se på dem hur länge som helst. De är så gulliga de där små och så hoppas jag förstås att de stannar kvar och jagar ohyra åt mig till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...