tisdag 18 oktober 2011

Vitlök och vampyrer


I vinter kommer vi inte att få besök av några vampyrer. Vitlöksskörden var nämligen helt fantastisk. Här ett litet urval. Vi satte direkt 40 nya lökar (från årets skörd) som skall bli till nästa års godis. 
Och till alla er som köper dyrt utsäde till era vitlöksskördar vill jag bara säga: 
-Mitt utsäde kom från Nettos grönsaksdisk.

(PS - jag har också köpt några "riktiga" vitlökar från Tirups Örtagård. Till våren skall jag berätta vad skillnaden blev.)

1 kommentar:

  1. Har du redan skördat vitlöken? När satte du den då? jag satte mina i april, precis som förra året, men tänkler inte ta upp dem förrän strax före frosten (som förra året). Men det kanske blir för sent?

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...