tisdag 3 juni 2014

Sommarhandarbete

Senaste händelserna på handarbetsfronten. Det drar spridda skurar över sommar-stick-himlen. Något enstaka stickkontakt kommer till händerna då och då, oftast vid regn.
Gehörströjan växer sakta, sakta. Vecket på baksidan verkar bli som jag tänkt. Lite swagger-modell tänkte jag mig med ett tydligt veck mitt bak.
Ett till sittunderlag är klart. Nu är jag verkligen trött på att sticka sittunderlag, ....

...men jag fick tanken att det kunde vara kul att virka och tova resterande. De är ju ändå olika så varför inte? 
Något i stil med de här kanske, men större och grövre och tovade.
 Virkning är mitt bästa sommarprojekt för det är så transportabelt.
Har börjat lite smått och det skall nog bli till kuddarna i husvagnen. Där och i växthuset kan man blafsa på med så mycket färg som man bara orkar utan att någon opponerar sig.

2 kommentarer:

  1. Vad fin kofta och snyggt sittunderlag. Jag tror att det bara blir fint att virka några till, så alla blir olika.

    SvaraRadera
  2. Snygg tröja! Det verkar vara inne att virka sittunderlägg. jag har läst fler bloggar i dag med samma tema.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...