torsdag 2 juni 2011

Gör om - gör rätt

Då fick jag bygga upp gjutform igen och gjuta på mera i ena ändan av min grund. Surt. Så blir det när man glömmer vissa parametrar så som att det kan vara bra att ha samma höjd över allt. Jag trodde att betongen skulle flyta ut och fixa det själv. Tro inte det!
Jag fick därför bygga upp, mäta in, rita linje i formen och gjuta på. Viktigt innan man gjuter på mera betong är att vattna ordentligt fick jag lära mig. Efter denna gjutningen har jag mätt med snöre och har så vitt jag kan se en maximal differens på 50 mm. Nu hoppas jag att lyckats denna gången.

Det är inte alls lika kul att göra om.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...