onsdag 31 oktober 2012

Tuffa svampar

I en skog nära mig hittade jag  de här vackra svamparna som växte på en gammal bok.
Jag tycker det ser ut som om en Smurf skulle kunna bo i närheten.
Eller så är det kanske svamptrollen från Bamse?
Just nu växer det champinjoner här hemma i var enda gräsmatta. Varje år är jag förvånad över att det bara är vi som plockar dem. Varför? Jag vill inte klaga (jag får ju alla för mig själv) men varför går man på ICA och köper champinjoner till 20 kr/hg när de växer fritt precis utanför? Jag begriper det inte.
I dag  plockade sonen och jag detta på vägen hem från skolan. Nu åker de i frysen och till helgen blir det, på allmän begäran, köttgryta med svamp av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...