tisdag 19 juni 2012

Världens mista brickband????

Jag undrar om det går att göra mindre brickband än av sytråd. Jag ville bara testa, för att se om det går. Det gick, men jösses vad pilligt det var. Trådarna vecklade in sig och knutade sig konstant. Det är rekommendabelt att skaffa någon form för brickbandsbräda om man skall väva med så tunna trådar. Men resultatet är otroligt starkt och jag måste erkänna att jag har ganska många handdukar som kan behöva nya krokar [många saknar helt]. Tur att det blir många krokar på en väv. Jag är mycket nöjd!

1 kommentar:

  1. ... Jag hade gett upp! Fet-upp, skulle man kunna uttrycka det till och med. Vilken otroligt tålmodig människa du verkar vara!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...