onsdag 19 januari 2011

Kattleksaker i do-re-do stil

Min pojke får som lördagsgodis ett Kinderägg. Med tiden hopar det sig en mängd små gula plastburkar som man antingen slänger eller funderar på vad de skall återanvändas till. Min läggning är det senare, så jag har uppfunnit diverse saker som är Kinderäggsinäggsbaserade ;-D En fiffig sak är att göra egna kattleksaker. Djurrvänner vet att man lätt kan bli av med mellan 20 och 30 kronor för en mus som i bästa fall håller en vecka. En egenhändigt tillverkad mus (eller snarare råtta) gör, enligt mitt recept, av med max en krona på material. Vän av ordning och ekonomi räknar genast ut att man här, teoretiskt sett, kan spara inte mindre än 20x52=1040 kronor per år, givet att man älskar sina katter så högt att de får nya möss när de förra är förbrukade.

Så här gör du:
  • Tag plastinnerdelen av ett Kinderägg
  • Fyll i några risgryn eller makaroner
  • Virka mus/råtta runt plasthylsan
Det är så enkelt som så. Själv virkar jag på gehör, men om någon vill ha ett mönster så hör av er!
"musmage med innehåll"
Färdig mus (eller snarare råtta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...